rssLink RSS dla wszystkich kategorii
 
icon_orange
icon_red
icon_red
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_green
icon_red
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_red
icon_blue
icon_orange
icon_red
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_green
icon_blue
icon_blue
 

FS#10076 — SLA/noSLA: etap 1

Przydzielony do projektu— Aktualności
Modernizacja
Aktualności
ZAMKNIĘTE
100%
Kilka dni temu ogłosiliśmy, że OVH będzie proponować te same usługi we
wszystkich oddziałach (FR, PL, DE, ES, oraz UK). Oznacza to, że wszędzie
proponujemy przepustowość 100Mbps SLA bez miesięcznego limitu transferu.
Tego typu oferta została zaproponowana we Francji mniej więcej 2 lata temu,
następnie wprowadziliśmy ją w oddziałach niemieckim i hiszpańskim. Teraz
uruchamiamy ją dla oddziałów polskiego i angielskiego. Usługa we Francji
cieszy się wielkim zainteresowaniem, podobnie w Niemczech i Hiszpanii, mamy
nadzieję, że tak samo będzie w kolejnych filiach: już teraz możemy zaproponować
dużą jakość połączenia oraz dobre parametry sprzętowe. SLA oznacza wysoką jakość,
z infrastrukturą wielu łącz 10G (tranzyt oraz peering). Nasza wydajność sieci to
200Gbps (!!), z czego wykorzystujemy około 80/90Mbps. Ponadto serwery znajdują
się w naszych własnych serwerowniach. SLA sprzętowe oznacza maksymalnie 2 lub
4 godziny na naprawienie uszkodzonego serwera. (status down). Monitoring jest
aktywny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby zawsze dotrzymywać gwarancji
SLA.

Klienci, którym chcemy proponować nasze usługi
----------------------------------------
- jeżeli potrzebujesz 1 serwer z przepustowością 5Mbps, 10Mbps, 100Mbps SLA,
oferta OVH jest właśnie dla Ciebie!

- jeżeli potrzebujesz 2-3-5 serwerów z 10Mbps, 20Mbps SLA/serwer ,
oferta OVH jest właśnie dla Ciebie!
- jeżeli potrzebujesz 20-40-200 serwerów 20Mbps SLA/serwer, oferta OVH jest
właśnie dla Ciebie!

Klienci, którzy nie skorzystają na naszej ofercie
--------------------------------------------
- jeżeli potrzebujesz 2-3 serwery z 80Mbps/serwer,
- jeżeli potrzebujesz 20-40-200 serwerów z 60Mbps/serwer.

Pojawiają się klienci, którzy nie potrzebują dużej przepustowości, ale nie chcą
być limitowani miesięcznym transferem (GB/miesiąc). Zazwyczaj prowadzą serwisy
typu youtube. Uwzględniając potrzeby takich klientów, przygotowaliśmy ofertę
'noSLA'.

Na czym polega noSLA ?
-------------------------
Nasza sieć działa 24h/dobę, ale natężenie ruchu różnicuje się w zależności od
godziny. Aktualnie wygląda to następująco:
- od 1:00 do 9:00 wykorzystujemy < 40Gbps
- od 9:00 do 17:00 wykorzystujemy 40Gbps/80Gbps.
- od 17:00 do 23:00 wykorzystujemy 80Gbps
- od 23:00 do 1:00, wykorzystujemy 40-80Gbps
Przygotowaliśmy opcję noSLA, co oznacza, że:
- w godzinach 17:00 do 23:00 bardzo mocno ograniczamy ruch,
- w godzinach 9:00 do 17:00 oraz 17:00 do 23:00 ograniczenia są bardzo małe,
- w godzinach 1:00 do 9:00 ruch nie jest ograniczany (taki jak w opcji SLA).
Jest to idealne rozwiązanie dla serwisów z download'em. w godzinach 1:00 - 9:00
klient może osiągnąć 10Gbps na ponad 50-80 serwerach dedykowanych.

Co jest limitowane w przypadku trybu noSLA?
-------------------------------------
Limitujemy wyłącznie ruch 'tranzytowy, za który płacimy. Nie limitujemy ruchu
przychodzącego, wyłącznie wychodzący. Czyli nie ma limitu w przypadku peeringu,
ani w stronę 'do serwera'.

Oznacza to, że ruch 'z serwera' przez Teleglobe, Global Crossing,
T-System do France Telecom i Free jest limitowany w godzinach 9:00 do 17:00,
od 17:00 do 23:00, od 23:00 do 1:00. Nie ma limitu w przypadku
FreeIX, Panap, Sfinx, Decix, Amsix, Linx, Bnix i prywatnego peeringu (Neuf,
Numericable, T-online, Alice, Ip-plus, Above, Global Crossing).

PS. Może się to zmienić, jeżeli zostaną wprowadzone ograniczenia ze strony
naszych partnerów.

Co właściwie oznacza 'duże ograniczenie'/'małe ograniczenie' w trybie noSLA ?
---------------------------------------------------------------
- duże ograniczenie oznacza "10Mbps/serwer na wyjściu":
i "(10Mbps do Teleglobe + 10Mbps do Global Crossing +
10Mbps do T-System + 10Mbps do France Telecom + 10Mbps do Free
+ bez limitu w przypadku peeringu)/serwer"
- małe ograniczenie oznacza "30Mbps/serwer na wyjściu ":
"(30Mbps do Teleglobe + 30Mbps do Global Crossing +
30Mbps do T-System + 30Mbps do France Telecom + 30Mbps do Free
+ bez limitu w przypadku peeringu/serwer"
- bez limitu oznacza "(100Mbps lub 1Gbps)/serwer.

Kiedy serwer wpada w tryb "noSLA" ?
----------------------------------------------
Decyzje podejmuję osobiście (Octave alias Oles). Dysponujemy narzędziami, które
kontrolują ruch w całej naszej sieci. W ten sposób możemy sprawdzić dany serwer i
podjąć decyzję o przełączeniu serwera w tryb noSLA, jeżeli suma generowanej
przepustowości dla wszystkich serwerów klienta przekracza 101Mbps. Jeżeli
przekracza, sprawdzamy, czy dotyczy to tylko jednego serwera, czy większej
ilości.

Jak można sprawdzić, czy serwer jest w trybie SLA, czy noSLA ?
-------------------------------------------------------
Aktualnie po sprawdzeniu wszystkich serwerów, 274 maszyn zostało przełączonych
w tryb noSLA. Można sprawdzić bezpośrednio w managerze v3, jaki tryb jest
ustawiony. Weryfikacja jest przeprowadzana co kilka dni. 274 maszyny to mniej
niż 1% (0,91%) wszystkich serwerów (utrzymujemy prawie 30'000 serwerów dedykowanych).

Jeżeli ktoś z Państwa znalazł się w gronie niezadowolonych, został przełączony na
noSLA, co destabilizuje działanie usług/serwisów, proszę napisać maila na adres
oles@ovh.net: opisać swój projekt i wskazać, jaka przepustowość łącza jest Państwu
potrzebna. Każdy przypadek zostanie rozpatrzony indywidualnie.

Pozdrawiam, Octave
Data:  poniedziałek, 10 marzec 2008, 17:23
Powód zamknięcia:  Done