rssLink RSS dla wszystkich kategorii
 
icon_orange
icon_red
icon_red
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_green
icon_red
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_red
icon_blue
icon_orange
icon_red
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_blue
icon_green
icon_blue
icon_blue
 

FS#13480 — pcc-000159

Przydzielony do projektu— VPS
Nagła usterka
Backend / Core
ZAMKNIĘTE
100%
Filer nie działa. Interweniujemy.
Data:  czwartek, 30 czerwiec 2011, 16:32
Powód zamknięcia:  Done
Komentarz od OVH - czwartek, 30 czerwiec 2011, 08:45

29.06.2011 18:09

Wystąpiła awaria filera przeznaczonego do testów VPS, który nie został odłączony. Trwa przenoszenie klientów, którzy odnowili VPS po testach beta. Problem dotyczy 258 serwerów VPS. Dane nie zostały utracone.



Komentarz od OVH - czwartek, 30 czerwiec 2011, 08:45

29.06.2011, 18:10

Na filerze wystąpił problem sprzętowy. Trwa przenoszenie danych na nowy serwer.


Komentarz od OVH - czwartek, 30 czerwiec 2011, 09:16

206 serwerów vps dotkniętych przez awarie zostało przywróconych do działania.


Komentarz od OVH - czwartek, 30 czerwiec 2011, 12:02

Przepraszamy za brak informacji o problemie. Oto kilka informacji.


Date: Thu, 30 Jun 2011 00:39:15 +0200
From: Oles <oles@ovh.net>
To: "<vps@ml.ovh.net>" <vps@ml.ovh.net>
Cc: "vps@ml.ovh.net" <vps@ml.ovh.net>
Subject: Re: [vps] le filer de la beta

kilka wyjaśnień.

Prace posuwają się do przodu, ale nie tak szybko jak przewidywaliśmy. Straciliśmy jeden z filerów pierwszej generacji, który był używany do testów beta. Musieliśmy podjąć decyzję o przeniesieniu klientów, ale nie wszyscy korzystali z opcji 99,99% więc było to związane z niedostępnością. Powiedzieliśmy więc, że najpierw przeniesiemy klientów korzystających z dostępności 99,99% a następnie pozostałych. Oferta została zmieniona wczoraj. Przygotowywaliśmy migracje i zmiany. Jednakże jeden z dysków zablokował część filera. I nastąpiła awaria. W wersji docelowej NAS to HA z 2 shelfami dysków, nie z 1. Dysk tak uszkodził NAS, że system plików zfs nie ma możliwości zapisu. Udało się uruchomić zfs do odczytu i kopiujemy dane z filera na inny filer. Nie nastąpiła utrata danych, ale trzeba je przenieść na inny filer. W razie problemów będziemy mieć kopie zapasowe danych, ale wolimy odzyskać dane jak najbardziej aktualne z filera.


Mamy nadzieję, że interwencja zostanie zakończona w nocy. Pracujemy na 100%. Jesteśmy zdenerwowani tak jak wy, ponieważ cała praca dotyczące serwerów VPS poszła na marne. Z dostępnością 99,99% migracja byłaby już zakończona. I problem nie miałby miejsca.


Po zakończeniu tej interwencji będziemy kontynuować migracje. Wszyscy będą korzystać z dostępności 99,99%. W weekend rozpoczniemy migracje.


Komentarz od OVH - czwartek, 30 czerwiec 2011, 16:32

Wszystkie serwery VPS dotknięte przez tą awarie działają prawidłowo.